Fråga Happy

Ibland vet man hur det ska se ut men är osäker på hur man gör. Andra gånger är det tvärtom, man vet hur man gör men har svårt att föreställa sig det färdiga resultatet. Behöver du tips och råd i samband med en renovering? Fråga oss, vi ger dig svaren på både små och stora frågor.

Om du har prisfrågor eller undrar över om en viss produkt finns hemma, kontakta gärna din lokala Happy Homes-butik direkt, då sortiment och priser skiljer sig åt mellan olika butiker.

Ställ en fråga till Happy Homes expertpanel: *

Fråga saknas

Bifoga filer

Ogiltig filtyp - bara bild tillåtna
Ogiltig filtyp - bara bild tillåtna
Ogiltig filtyp - bara bild tillåtna
Ogiltig filtyp - bara bild tillåtna

Ditt namn: *

Namn saknas

Bekräfta att du inte är en robot genom lösa ekvationen: Två + 10 =

*Obligatoriskt fält

Stäng formuläret

Fråga nr. 170

Retur av tapetrullar

Hej, kan man lämna tillbaka tapetrullar som blir över?

Hej!

Varje enskild Happy Homes-butik tar själv beslut vad gäller retur av tapetrullar. Kontakta därför den Happy Homes-butik, där du har köpt tapeterna och hör med dem. Du hittar kontaktuppgifter till alla butiker här: http://happyhomes.se/butiksvaxlare/

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor

Fråga nr. 169

Har ni svavelsyra?

Har ni svavelsyra?

Hej!

Utbudet av produkter skiljer sig åt mellan olika butiker, så därför är min rekommendation att du kontaktar din närmaste Happy Homes-butik direkt. Du hittar kontaktuppgifter till samtliga butiker här: http://happyhomes.se/butiksvaxlare/

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor

Fråga nr. 168

Har ni Chalk Paint?

Annie Slone Chalk paint har ni den i ert sortiment?

Hej!

Vi arbetar inte den leverantören från centralt håll, men det innebär inte att någon lokal Happy Homes-butik har tagit in Annie Slone i sitt sortiment. Kontakta gärna din lokala butik direkt och hör med dem. Du hittar kontaktuppgifter här: http://happyhomes.se/butiksvaxlare/ 

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor

Fråga nr. 167

Träolja som flagnat

Hej!

Köpte 2 st burkar Jotun Art.nr. 19VCLRCSA Träolja V förra sommaren och använde den ena burken till en terrass och skulle fortsätta med den andra burken denna sommar. I våras såg jag emellertid att det inoljade inte såg bra ut, det hade blivit vita utfällningar som jag har fått slipa bort. Jag skickade bilder på detta till Jotuns produktchef och vi hade ett telefonsamtal. Hon kände till problemet och sa att det kan bli så på områden som varit snöbelagda. Jag tycker emellertid att en träolja skall tåla snö och vill lämna tillbaka den burk som jag inte använt. Hon sa att jag skulle tala med den affär där jag köpt burken, vilket var happy homes i Arninge i Täby, som är nerlagd. Kan jag byta burken i någon annan affär?

Jag har vidarebefordrat ditt ärende till Happy Homes Sigtuna Golv & Kakel som har köpt upp butiken i Täby/Arninge. Om du själv vill kontakta butiken är telnr: 08-590 700 01.

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor

Fråga nr. 166

Pris på tapeter?

Vad kostar boråstapeterna?

Hej!

Det är olika priser på olika kollektioner och ibland kan priserna skilja sig åt mellan de olika taperna i kollektionen också. Kontakta gärna din närmaste Happy Homes-butik vad just den tapet som du eftersöker kostar hos dem. Du hittar kontaktuppgifter här: http://happyhomes.se/butiksvaxlare/ 

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor

Fråga nr. 165

Happy Homes kundklubb

Hej! Jag anmälde mig till er klubb för rätt längesen och skulle få en rabattkupong på 100kr men jag har inte hört något alls.Hur vet man om man är medlem och hur vet butiken att man är det om man vill köpa ett erbjudande (för jag får ju era nyhetsmail...). Kommer man att få den där rabattkupongen ? Mvh Lena

Hej Lena!

Tack för att du har anmält dig i Happy Homes kundklubb! Jag ska definitivt undersöka varför du inte har fått dina rabattkuponger och åtgärda det snarast. Skulle du kunna maila mig dina kontaktuppgifter, så att jag kan skicka ett nytt brev till dig samt kontrollera att alla uppgifter stämmer i våra register.

Maila ase.balko@happyhomes.se

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor

Fråga nr. 164

Fråga angående Beckers produkt

Hej

Ni visar inte mail-adressen till min butik på Östermalm så jag frågar er (eller så skickar ni frågan vidare till butiken, tack):

Vårt sommarhus är målat med Beckers Perfekt Akrylat (faluröd 191). Vi har byggt till och vill helst måla i samma färg, men på Beckers hemsida står att denna färg utgår under 2014. Den affär där vi köpte Beckersfärgen förra gången har lagt av, och från Beckers hemsida ser jag att ni för Beckers produkter.

Jag undrar om ni har Beckers Perfekt Akrylat (faluröd 191) i 3 liter? Om inte, rekommenderar ni Perfekt Akrylat Plus eller Max? Vad kostar de?

Hälsningar

Bertil

Hej!

Beckers har utvecklat sin produkt till att bli ännu bättre och har därmed samtidigt bytt namn till Beckers Perfekt Akrylat Plus. Produkten fungerar att måla med på tidigare målad yta med Perfekt Akrylat. Kontakta gärna Happy Homes Östermalm för aktuellt lagersaldo, tel:  08-511 611 80, e-post: ostermalm@happyhomes.se

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor

Fråga nr. 163

Kurs i vintagemålning

Hej! Har ni någon kurs i vintagemålning av möbler på gång i Umeå? Vad kostar kursen i så fall, hur många timmar är den och går den kvällstid? Om jag inte minns fel har jag sett annons om att ni haft en sådan för något år sedan. Alternativt - kan ni i butiken upplysa om vilket material man använder och hur man gör? Med vänlig hälsning Monica

Hej!

I dagsläget har butiken ingen kurs inplanerad, men troligen kommer de annordna ett utbildningstillfälle senare under hösten. Kontakta gärna butiken direkt för aktuell information, via tel: 090-71 41 00, alternativt via e-post: umea.butik@fargotapet.com

Åse Balko, Marknadsassistent Happy Homes Supportkontor

Åse Balko
Marknadsassistent, Happy Homes Supportkontor