Trend

Meny

Happy Homes allmänna köpvillkor

Happy Homes allmänna Köpvillkor för konsument (e-handel)


Generellt

Följande allmänna villkor (”Köpvillkor”) gäller för samtliga köpeavtal som du som konsument sluter med Happy Homes Försäljning AB (”www.happyhomes.se”), och tillhörande sidor. Bestämmelserna i ex. Konsumentköplagen (1990:932), E-handelslagen (2002:562), Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) samt Dataskyddsförordningen (GDPR) (2016/679) tillämpas på samtliga köp som konsumenter gör via Webbplatsen.


Företagsinformation:

Happy Homes Försäljning AB

Hammarby Kaj 18

120 30 Stockholm

Organisationsnummer: 559011-9342

info@happyhomes.se


Returer skickas till följande adress, - klicka här för att komma till villkor för returer och reklmationer.

Happy Homes 

C/o Electra Sweden AB 

Trångsundsvägen 20 

393 56 Kalmar


Kontaktuppgifter

För generella frågor om oss eller om du vill komma i kontakt med någon av avdelningarna på supportkontoret vänligen mejla info@happyhomes.se. Frågor rörande din order på Happyhomes.se eller annat som rör e-handeln hänvisar vi till webshop@happyhomes.se.


Ingående av köpeavtal

Observera att du måste vara minst 18 år och behörig att ingå avtal för att handla på Happyhomes.se.


Beställning

Innan du slutför din beställning kommer du att få möjlighet att kontrollera att beställningen är korrekt. Din beställning är bindande först efter att vi har bekräftat den. Orderbekräftelse skickas via e-post till den adress du angett i din beställning. Vi kan inte ta emot beställningar via e-post eller telefon. Vi kan inte heller komplettera en utförd beställning. Vi levererar enbart inom Sverige.

Är det något som inte stämmer i din orderbekräftelse hör av dig snarast till webshop@happyhomes.se, ange Ordernummer för att vi enkelt ska kunna hitta ditt ärende och hjälpa dig på bästa sätt.


Priser och avgifter

Samtliga priser som anges på Happyhomes.se är i svenska kronor och inklusive mervärdesskatt (moms). Prisjusteringar kan ske när som helst utan avisering (sådana justeringar påverkar dock inte redan bekräftade beställningar). Priserna inkluderar inte fraktkostnad. Eventuell fraktkostnad tillkommer och adderas i kassan innan du genomför ditt köp.


Färger och bilder

Då olika skärmar och individuella skärminställningar påverkar kulöråtergivningen kan vi inte garantera att kulörnyanserna på varor stämmer överens med de bilder som visas när du som konsument besöker vår sajt. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Kulören på tapeter kan variera något mellan olika tillverkningar. Tillverkaren märker alltid rullarna med ett särskilt batchnummer. Vid beställning av kompletteringar kan vi tyvärr ej garantera leverans av ursprungligt batchnummer. Observera att denna skillnad inte ger dig rätt till retur.


Betalningsvillkor

Happyhomes.se erbjuder betalningsvillkor via Klarna. 

1. Kortbetalning via Klarna, vi använder säkerhetslösningen 3D-Secure för kortbetalningar.

2. Klarna Faktura

3. Klarna Konto

Med “Betala direkt” genomför du din betalning på en gång men behåller alla de fördelar du får när du handlar genom Klarna. Betalningen kan ske på tre sätt: med ditt kort, via banköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.

Väljer du att betala med ett kopplat bankkonto kommer pengarna att dras 1-2 bankdagar efter att butiken skickat din beställning. Om vi mot förmodan inte kan dra pengarna så skickar vi istället en faktura till den mejladress som du använde när du genomförde köpet.


Klarna Faktura

Handla nu – betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

1. Få alltid hem varan innan du betalar.

2. Betalningstid 14 dagar med möjlighet till att förlänga betalningstiden.

3. Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.

4. Ladda ner dina fakturor från Klarna.se eller direkt i Klarnas app.

5. Möjlighet till delbetalning.

Ingen aviavgift tillkommer för Klarna Faktura. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr. Vid beställning görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.


Klarna Konto – Möjlighet att delbetala

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna Konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Fördelar:

1. Få alltid hem varan innan du betalar.

2. Betala från 50 kr/mån.

3. Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.

4. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura.

5. Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad.

6. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång


Klicka här för att se aktuell årsränta samt fullständiga villkor för betallösningar via Klarna.


Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.


Leveranser

Leveransalternativ, leveranstider och fraktkostnader

I vissa fall presenteras leveransalternativet ”standardleverans”, vilket innebär att vi inte på förhand kan avgöra exakt hur dina varor lämpligast bör skickas. Detta presenteras även i de fall då vissa av dina varor kan komma att skickas direkt från vår leverantör. När detta alternativ visas kommer Happy Homes eller våra leverantörer att avgöra vilken som är lämpligaste transporttjänsten för dina beställda varor och i vissa fall kan även varor levereras i flera olika paket. Oavsett så betalar du aldrig mer än det fraktpris som visas i kassan.


Leveranstid

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Vid högtider, storhelger och större kampanjer som till exempel julhandel och Black Friday kan leveranstiderna tillfälligt påverkas.


Leveransavisering och mottagning/uthämtning

När din order skickas från vårt lager får du ett leveransbesked med avisering via e-post och/eller sms. Du får även en spårningslänk så att du kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. Slutligen blir du aviserad via SMS när ditt/dina paket finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig hemleverans.

Upphämtning av paket hos ombud sker i enlighet med vald speditörs villkor, normalt uppges försändelse-ID samt uppvisas legitimation för att hämta ut ett paket. Vid hemleverans behöver du kunna uppvisa legitimation samt i vissa fall behöva signera/kvittera leveransen.


Skrymmande gods

Vid beställning av produkter som är skrymmande och inte ryms hos ett postombud erbjuder vi hemleverans till tomtgräns/trottoar eller godkänd väg av chaufför.


Leveransförsening

Vi kommer att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Vid eventuell leveransförsening kommer vi att kontakta dig och informera om ny leveranstid. Detsamma gäller om en vara är slutsåld eller om en produkt har utgått, då vi hjälper dig att hitta en ersättningsvara alternativt annullerar din order om du väljer att göra det.


Ej uthämtat paket 

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 7-14 dagar efter att det ankommit. För mer information om vilken liggetid som gäller för ditt paket hänvisar vi dig till respektive speditör. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 300 kr för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så måste du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp.


Ej uthämtat – skrymmande gods

Vid större försändelser av skrymmande gods som ej hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig 1500kr.


Force majeure

Happy Homes är inte skyldigt att fullgöra köpeavtal om fullgörandet väsentligen försvåras till följd av en händelse utanför Happy Homes´ rimliga kontroll (t.ex. strejk, naturkatastrof, krig, uppror, lagbud eller fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation). Har omständigheten varat längre än två månader har både du och Happy Homes rätt att häva köpeavtalet med omedelbar verkan.


Rabattkoder

Ibland går vi ut med erbjudanden i form av rabattkoder. Rabattkoder kan inte kombineras och gäller inte på varor som är prisnedsatta under en kampanj. Om du använt en rabattkod som inte är utställd till dig förbehåller vi oss rätten att neka användandet, samt kontakta dig för att avbeställa din order alternativt debitera det rabatterade beloppet

Det är inte tillåtet att dela rabattkoder publikt i sociala medier eller andra externa kanaler, såvida inte detta tydligt kommunicerats och godkänts av oss.


Ångerrätt och returer

För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Vid köp på Happyhomes.se har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. En förutsättning för att din retur och ångerrätt ska bli godkänd är att din vara och eventuellt originalemballage ska returneras i lika fint skick som när du mottog den dvs i oförändrat skick. Varan ska vara oanvänd, hel och ren. Varan i sitt originalemballage ska returneras i emballerat skick på sätt som framgår nedan och ska inte heller ha varit monterad.


I din order så medföljer det en ångerblankett som vi ber dig fylla i och skicka tillbaka med din order. 


Har du tappat bort din ångerblankett så återfinns den här.  Eller använd Konsumentverkets blankett som du finner här. 


Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl i sitt oskadade originalemballage, fritt från fraktsedlar, tejp eller andra skador. Samt att den packas i ytterligare ett skyddande transportemballage. Önskar du nyttja din ångerrätt fyller du i ångerblanketten och bifogar med returen. Du står själv för returfrakten. För att returen ska komma till vårt lager ska den skickas som företagspaket. Returer som skickas med ett fraktsätt som innebär att varan kommer till ett utlämningsställe, ombud eller terminal kommer inte att hämtas ut utan går då i retur tillbaka till dig som avsändare.


Ångerrätten gäller enbart artiklar av samma artikelnummer. Det går inte att skicka tillbaka delar av en beställning av samma artikelnummer.


När vi har återfått varan och konstaterat att varorna är i oskadat skick återbetalar vi det erlagda beloppet via samma betalsätt som varan ursprungligen betalades. I förekommande fall minskat med returkostnaden. I de fall det visar sig att varan ej är i ursprungligt skick, förbehåller vi oss rättan att ej återbetala beloppet för varan.


Ångerrätten omfattar inte produkter som har specialtillverkats enligt konsumentens anvisning eller som har fått en tydlig personlig prägel, enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Köp av produkter såsom t.ex. fototapeter, bruten färg, måttbeställda mattor är exempel på sådana artiklar.


Du som kund ansvarar alltid för att rätt mängd blir beställd, även om du har rådfrågat oss eller har använt vår beräkningsmodell för färg, tapet eller golv.


Återbetalning

Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för din vara så fort vi konstaterat att din retur är i huvudsakligen oförändrat skick. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller reducera återbetalningssumman om varan och/eller originalemballage inte är i väsentligen oförändrat skick. Bedömning sker vid mottagandet av returen.


Retur i butik

I dagsläget erbjuder vi inte retur i butik för varor köpta online.


Transportskador

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan du beställt. Om du bedömer att varan är skadad ska du göra en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Happy Homes och skriva anledningen till reklamationen på paketet. Maila sedan till webshop@happyhomes.se för att informera om reklamationen. Om skadan upptäcks först efter paketet har lösts ut ska skadan rapporteras in till webshop@happyhomes.se utan dröjsmål så ser vi till att hjälpa dig på bästa sätt.


Reklamation

Vid reklamation av vara ber vi dig kontakta webshop@happyhomes.se för att få hjälp i ditt ärende.

Om en beställd vara visar sig vara trasig eller felaktig har du rätt att reklamera den, i enlighet med Konsumentköplagen. Enligt Konsumentköplagen gäller konsumenträtten i 3 år men reklamationen måste rapporteras in så fort skadan är upptäckt, dock senast 2 månader efter köpet.

Vi står alltid för ev. returfrakt vid godkända reklamationer.


Reservationer

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella fakta- och innehållsfel på denna hemsida och förbehåller oss rätten att justera priser och eventuella prisfel.


Tillämplig lag och tvist

Vi följer ARN:s rekommendationer vid eventuell tvist. Besök ARN:s hemsida för mer information: http://www.arn.se/ eller maila: arn@arn.se

Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas utifrån svensk lag och avgöras av allmän domstol. Kontakt: ARN Box 174, 101 23 Stockholm.


Hos Europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR) kan du få hjälp att lösa tvister eller skicka in klagomål mot näringsidkare: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show


För att ge dig en bättre service använder sig denna webbplats av cookies. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner ni vår integritet- och cookiepolicy.

Läs mer