Trend

Meny

  • Hem
  • Returer & Reklamationer

Returer & Reklamationer

Ångerrätt och returer

För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Vid köp på Happyhomes.se har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. 


Vid nyttjande av ångerrätt 

En förutsättning för att din retur vid nyttjande av ångerrätt ska bli godkänd är att din vara och eventuellt originalemballage ska returneras i lika fint skick som när du mottog den dvs i oförändrat skick. Varan ska vara oanvänd, hel och ren. Varan i sitt originalemballage ska returneras i emballerat skick på sätt som framgår nedan och ska inte heller ha varit monterad.


I din order så medföljer det en ångerblankett som vi ber dig fylla i och skicka tillbaka med din order.


Har du tappat bort din ångerblankett så återfinns den här.


Vid nyttjande av ångerrätt skickar du din vara i retur till: 

Happy Homes

C/o Electra Sweden AB

Trångsundsvägen 20

393 56 Kalmar


Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl i sitt oskadade originalemballage, fritt från fraktsedlar, tejp eller andra skador. Samt att den packas i ytterligare ett skyddande transportemballage. Önskar du nyttja din ångerrätt fyller du i ångerblanketten och bifogar med returen. Du står själv för returfrakten. 


För att returen ska komma till vårt lager ska den skickas som företagspaket. Returer som skickas med ett fraktsätt som innebär att varan kommer till ett utlämningsställe, ombud eller terminal kommer inte att hämtas ut utan går då i retur tillbaka till dig som avsändare.


Ångerrätten gäller enbart artiklar av samma artikelnummer. Det går inte att skicka tillbaka delar av en beställning av samma artikelnummer.


Ångerrätten omfattar inte produkter som har specialtillverkats enligt konsumentens anvisning eller som har fått en tydlig personlig prägel, enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Köp av produkter såsom t.ex. fototapeter, bruten färg, måttbeställda mattor är exempel på sådana artiklar.


Du som kund ansvarar alltid för att rätt mängd blir beställd, även om du har rådfrågat oss eller har använt vår beräkningsmodell för färg, tapet eller golv.


Återbetalning

Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för din vara så fort vi konstaterat att din retur är i huvudsakligen oförändrat skick. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller reducera återbetalningssumman om varan och/eller originalemballage inte är i väsentligen oförändrat skick. Bedömning sker vid mottagandet av returen. I de fall det visar sig att varan ej är i ursprungligt skick, förbehåller vi oss rättan att ej återbetala beloppet för varan.


Retur i butik

I dagsläget erbjuder vi inte retur i butik för varor köpta online.


Transportskador

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan du beställt. Om du bedömer att varan är skadad ska du göra en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Happy Homes och skriva anledningen till reklamationen på paketet. Maila sedan till webshop@happyhomes.se för att informera om reklamationen. Om skadan upptäcks först efter paketet har lösts ut ska skadan rapporteras in till webshop@happyhomes.se utan dröjsmål så ser vi till att hjälpa dig på bästa sätt.


Reklamation

Vid reklamation av vara ber vi dig kontakta webshop@happyhomes.se för att få hjälp i ditt ärende.

Om en beställd vara visar sig vara trasig eller felaktig har du rätt att reklamera den, i enlighet med Konsumentköplagen. Enligt Konsumentköplagen gäller konsumenträtten i 3 år men reklamationen måste rapporteras in så fort skadan är upptäckt, dock senast 2 månader efter att skadan upptäckts.

Vi står alltid för ev. returfrakt vid godkända reklamationer.


Här hittar du svar på vanliga frågor kring returer och reklamationer. 


Hittar du inte det du söker vänligen kontakta oss på webshop@happyhomes.se så ska vi hjälpa dig så snabbt vi kan ♡



För att ge dig en bättre service använder sig denna webbplats av cookies. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner ni vår integritet- och cookiepolicy.

Läs mer