Proffs
  • Välkända varumärken
  • Säkra leveranser
  • Betala mot faktura
Logga in/Registrera

Meny

  • Hem
  • Returer & Reklamationer

Returer & Reklamationer


Ångerrätt och returer

För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Vid köp på Happyhomes.se har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. 


Vid nyttjande av ångerrätt 

En förutsättning för att din retur vid nyttjande av ångerrätt ska bli godkänd är att din vara och eventuellt originalemballage ska returneras i lika fint skick som när du mottog den dvs i oförändrat skick. Varan ska vara oanvänd, hel och ren. Varan i sitt originalemballage ska returneras i emballerat skick på sätt som framgår nedan och ska inte heller ha varit monterad.


I din order så medföljer det en ångerblankett som vi ber dig fylla i och skicka tillbaka med din order.


Har du tappat bort din ångerblankett så återfinns den här.


Vid nyttjande av din ångerrätt så ber vi dig att omgående kontakta oss på shop@happyhomes.se så kommer vi att förse dig med er retursedel mot en kostnad på 129kr, för försändelser under 5kg. För större försändelser återkommer vi med kostnadsförslag på mail. 


Önskar du ombesörja frakten själv så går det också bra. Viktigt är då att du skickar tillbaka varorna som företagspaket, till nedanstående adress. Du står då själv för returkostnaden. Returer som skickas med ett fraktsätt som innebär att varan kommer till ett utlämningsställe, ombud eller terminal kommer inte att hämtas ut utan går då i retur tillbaka till dig som avsändare. 


Vid nyttjande av ångerrätt skickar du din vara i retur till: 

Happy Homes

C/o ELON

Trångsundsvägen 20

393 56 Kalmar


Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl i sitt oskadade originalemballage, fritt från fraktsedlar, tejp eller andra skador. Samt att den packas i ytterligare ett skyddande transportemballage. Önskar du nyttja din ångerrätt fyller du i ångerblanketten och bifogar med returen. 


Ångerrätten gäller enbart artiklar av samma artikelnummer. Det går inte att skicka tillbaka delar av en beställning av samma artikelnummer, exempelvis delar utav en tapetorder. 


Ångerrätten omfattar inte produkter som har specialtillverkats enligt konsumentens anvisning eller som har fått en tydlig personlig prägel, enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Köp av produkter såsom t.ex. fototapeter, bruten färg, måttbeställda mattor är exempel på sådana artiklar.


Du som kund ansvarar alltid för att rätt mängd blir beställd, även om du har rådfrågat oss eller har använt vår beräkningsmodell för färg, tapet eller golv.


Återbetalning

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet.  Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller reducera återbetalningssumman om varan och/eller originalemballage inte är i väsentligen oförändrat skick. Bedömning sker vid mottagandet av returen. I de fall det visar sig att varan ej är i ursprungligt skick, förbehåller vi oss rättan att ej återbetala beloppet för varan.


Retur i butik

I dagsläget erbjuder vi inte retur i butik för varor köpta online.


Transportskador

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan du beställt. Om du bedömer att varan är skadad ska du göra en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Happy Homes och skriva anledningen till reklamationen på paketet. Maila sedan till webshop@happyhomes.se för att informera om reklamationen. Om skadan upptäcks först efter paketet har lösts ut ska skadan rapporteras in till webshop@happyhomes.se utan dröjsmål så ser vi till att hjälpa dig på bästa sätt.


Reklamation

Vid reklamation av vara ber vi dig kontakta webshop@happyhomes.se för att få hjälp i ditt ärende.

Om en beställd vara visar sig vara trasig eller felaktig har du rätt att reklamera den, i enlighet med Konsumentköplagen. Enligt Konsumentköplagen gäller konsumenträtten i 3 år men reklamationen måste rapporteras in så fort skadan är upptäckt, dock senast 2 månader efter att skadan upptäckts.

Vi står alltid för ev. returfrakt vid godkända reklamationer.


Här hittar du svar på vanliga frågor kring returer och reklamationer. 


Hittar du inte det du söker vänligen kontakta oss på webshop@happyhomes.se så ska vi hjälpa dig så snabbt vi kan ♡